Livets måsten "Välja & dö"

Ååh jag avlider snart. Är det någon mer än mig som inte kan bestämma gymnasie? Jag kan verkligen inte välja och jag måste lämna in mitt val senast på måndag iallafall. Jag tror jag går och dränker mig själv snart (ja det var en aning ironi i det där).

Vad ska jag välja?Teknik, sam ekonomi, sam IT, media?
Jag kan inte välja det är omöjligt. Jag är ett levande frågetecken för tillfället, och ni fattar inte hur jävla jobbigt det är att inte veta vad man vill, och man ska göra ett livsavgörande beslut. Väljer man en viss linje kan man inte läsa till något annat på universitetet sedan utan att läsa in andra kurser i 10 år och då måste jag läsa sam känns det som eftersom jag är så osäker. Har man läst sam kan man ju läsa till i princip vad som hellst sedan. Då är frågan, vad ska man ha för inriktning då? Mamma tjatar om diplomerad gymnasie ekonomi, jag känner mer för sam ekonomi eller journalistik isåfall eller kanske IT.

Det här får mig att tänka på en lärares snack om att det finns två måsten i livet: Välja och dö. Man måste alltid välja och man måste dö. Sedan är det väll upp till en själv vad man väljer och nu är det dags för ett sjuhelvetes val här.

Jag behöver hjälp från den övre makten! Om det nu finns en sådan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0