Huvudstaden över dagen.

Idag har jag varit i Stockholm med mamma och Isabelle. Åkte redan sju imorse så vi var i Stockholm redan halv tio. Då var det helt tomt på stan så vi fönster shoppade lite och sedan öppnade butikerna och gatorna blev överfulla som vanligt. Jag köpte iallafall en kjortklänning från Zara :) Sen åkte vi till Alvik och hälsade på morfar. Efter det tog vi T-banan tillbaka till stan och tog tåget hem igen. Måste bara säga att det var den roligaste tågresa jag gjort.

Tågresan var ju ganska anorlunda om man säger så..
10 motorcykel gubbar på 50+ kom precis från finlandsfärgan och var as packade och en av de satt och pratade med mamma och mig hela resan.
Han var seriöst inte tyst en sekund. Han snackade om sin son och sina jobb hela tiden. Han bara "Min son har sånt dära sinne du vet? Sånt där med bollar.. Bollsinne har han, han har vunnit sm i flipper" Haha seriöst flipper av allt också? Hade han inte bollsinne?

Sen snackade han om alla hans jobb, om att han älskade sin kollega mer än allt annat på jorden och att han redan var deprimerad över att hon skulle gå i pension om 2 år. Sen skrek han till alla att de var bäst i världen och att jag var vacker och att mamma var en bra mamma.

Sen satt han och skrek åt en gubbe för han hade en keps som det stod något dåligt bilmärke på och sa att bmw är bäst. 

Han var ganska påverkad kan man ju säga... Och när vi skulle gå han bara "Den här tågresan glömmer ni aldrig, det vet jag det kan jag lova er" jag bara "Det gör jag nog aldrig. Men det har nog du gjort imorgon bitti" :o

Den tågresan glömmer jag aldrig. Det hade han rätt i. Men han kommer nog ha en ganska enorm ångest imorgon. Stackarn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0